Poradnik: Organizacja stanowiska pracy i poprawa dobrego samopoczucia w miejscu pracy

11 sierpnia 2021 0 przez admin

Obecnie, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, koncentracja na zdrowiu psychicznym i holistycznym samopoczuciu jest nową normą w miejscu pracy. Wynika to głównie z fali potencjalnych pracowników wchodzących obecnie na rynek pracy.

Poprawa dobrego samopoczucia w miejscu pracy

Obecnie, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, koncentracja na zdrowiu psychicznym i holistycznym samopoczuciu jest nową normą w miejscu pracy. Wynika to głównie z fali potencjalnych pracowników wchodzących obecnie na rynek pracy. Nie bez powodu pracownicy ci szukają środowisk pracy, które zaspokoją ich elastyczny, ale jednocześnie skoncentrowany na zdrowiu styl życia. Oczywiście w swojej istocie koncepcja dobrego samopoczucia w miejscu pracy jest dla każdego. Od kierownictwa najwyższego szczebla po pracowników szczebla kierowniczego, każda osoba może zyskać na lepszym środowisku pracy.

W poniższym przewodniku wyjaśnimy, co oznacza dobre samopoczucie w miejscu pracy, gdy jest wykonane prawidłowo, wiele korzyści, jakich można oczekiwać od pielęgnowania dobrego samopoczucia w miejscu pracy, oraz dokładnie, jak dostosować nowy program wellness z korzyścią zarówno dla pracowników, jak i zysków firmy.


Czym jest dobre samopoczucie w miejscu pracy?

W odmiennych sytuacjach termin „dobre samopoczucie w miejscu pracy” może oznaczać różne rzeczy. Mówiąc najogólniej, odnosi się do środowiska pracy sprzyjającego zdrowiu i dobremu samopoczuciu wszystkich pracowników oraz pozostałych w nim osób. Bardziej formalnie, programy wellness w miejscu pracy są zdefiniowane w następujący sposób.

„Skoordynowany i kompleksowy zestaw strategii promocji zdrowia i ochrony realizowanych w miejscu pracy, który obejmuje programy, zasady, świadczenia, wsparcie środowiskowe i powiązania z otaczającą społecznością, mające na celu wspieranie zdrowia i bezpieczeństwa wszystkich pracowników”.

Oczywiście istnieje również idea, że pracownicy sami mogą tworzyć i pielęgnować dobre samopoczucie w miejscu pracy. Można to ułatwić, koncentrując się na lepszych nawykach żywieniowych, promując więcej ruchu w ciągu dnia pracy i rozwijając kluczowe nawyki zdrowotne, takie jak uważność, joga i medytacja.

Dlaczego dobre samopoczucie w miejscu pracy jest ważne?

Przeciętny pracownik spędza w pracy około 50 godzin tygodniowo. To około jednej trzeciej życia na jawie każdego roku. Ponadto pracownicy będą spożywać około jednej trzeciej wszystkich posiłków w pracy.

Innymi słowy, miejsce pracy jest dla większości z nas prawie jak drugi dom.

Sensowne jest, aby środowisko pracy było miejscem, w którym pracownicy mogą czuć się komfortowo, doceniani i pielęgnowani. W końcu, jeśli praca jest tylko stresująca i wymagająca bez wytchnienia, może to prowadzić do poważnych problemów, zarówno psychicznych, jak i fizycznych. Z kolei problemy, które z tego wynikną, będą negatywne dla pracowników i ich źródeł utrzymania. Ale są też złe dla organizacji, dla których pracują.

Na szczęście dobre samopoczucie w miejscu pracy zmieniło sposób myślenia firm o swojej działalności. Buduje się nawet miejsca pracy, aby odzwierciedlały nową świadomość dobrego samopoczucia w pracy.

Biura są bardziej otwarte i jaśniejsze. Pokoje socjalne zaopatrzone są w zdrowsze przekąski. Są tu komfortowe przestrzenie do wypoczynku i odnalezienia spokojnego czasu. Oświetlenie jest mniej ostre. Wszystkie te i inne szczegóły odgrywają istotną rolę w kulturze miejsca pracy, która koncentruje się na zdrowiu i dobrym samopoczuciu.


Zdrowie fizyczne i absencja, stres i produktywność

To błędne koło, gdy zdrowie fizyczne i psychiczne pracowników nie jest cenione w miejscu pracy. Pracownicy, którzy są przepracowani, zestresowani i niedoceniani, są bardziej narażeni na zachorowanie. Są również bardziej skłonni do wzięcia wolnego, nawet jeśli nie są fizycznie chorzy.

Z punktu widzenia pracodawcy skutkuje to wysokim wskaźnikiem absencji oraz brakiem motywacji zespołu pracowników. Nie tylko bardziej prawdopodobne jest, że w rezultacie zmniejszy się wydajność w Twojej organizacji, ale także liczba pracowników prawdopodobnie spadnie, ponieważ pracownicy zaczną szukać gdzie indziej środowiska pracy, które koncentruje się bardziej na dobrym samopoczuciu.

Niedawny sondaż Gallup potwierdza to, ujawniając, że nadmierny stres w pracy powoduje, że pracownicy prawie trzykrotnie częściej odchodzą z pracy.

Niestety nadmiar stresu związanego z pracą jest stosunkowo powszechny. Najczęściej występuje, gdy w pracy nie ma czasu na odpoczynek i refleksję, nie zachęca się do zdrowych nawyków, a pracownicy nie czują się doceniani i słyszani przez pracodawców.

Zarówno pracownicy, jak i pracodawcy powinni rozważyć zmniejszenie stresu w pracy, aby poprawić swoje samopoczucie i ogólny sukces organizacji.


Ewoluująca siła robocza

Gdy wyżu demograficznego przechodzą na emeryturę, pracownicy z pokolenia Z i z pokolenia Z zalewają siłę roboczą. Ci młodzi pracownicy mają różne oczekiwania, jeśli chodzi o środowisko pracy. Nie tylko szukają bardziej elastycznej, domowej atmosfery w miejscu pracy, ale są również wymagającymi pracodawcami, którzy koncentrują się na dobrym samopoczuciu i zdrowiu fizycznym.

Oznacza to, że jako pracodawca, jeśli chcesz zatrzymać najlepszych pracowników z tych pokoleń, konieczne jest rozwiązanie tych problemów poprzez zapewnienie solidnego planu zdrowotnego i stworzenie stymulującego, zdrowego i satysfakcjonującego środowiska pracy. Niestety, kiedy tak nie jest, zarówno milenialsi, jak i pokolenie Z są zbyt przygotowani na odejście i szukanie pracy gdzie indziej.

Jak osiągnąć dobre samopoczucie w miejscu pracy?

Osiągnięcie dobrego samopoczucia w miejscu pracy to zadanie samo w sobie i wymaga wysiłku zarówno ze strony pracownika, jak i pracodawcy. Poniżej przedstawimy niektóre z różnych elementów, w jaki sposób można osiągnąć dobre samopoczucie w miejscu pracy i włączyć dobre samopoczucie firmy.

Inicjatywy na rzecz dobrego samopoczucia w miejscu pracy dla pracodawców

W dalszej części omówimy podstawowe sposoby wdrożenia programu wellness w miejscu pracy, ale na razie oto kilka wstępnych kroków, które należy podjąć, jeśli jesteś zainteresowany stworzeniem programu w swojej firmie:

Zbadaj swój zespół.

Zamiast tworzyć program odnowy biologicznej za zamkniętymi drzwiami i ujawniać go od razu, najpierw uzyskaj informację zwrotną od swojego zespołu. Może to oznaczać rozpoczęcie od wyższego kierownictwa i zapytanie ich, co chcieliby zobaczyć w programie w miejscu pracy. Ale powinieneś również zapytać wszystkich, aż do pracownika najniższego szczebla w Twojej firmie. Oto kilka pytań do postawienia:

  • Czy w Twojej pracy łatwo jest obecnie prowadzić zdrowy tryb życia?
  • Jak mogłoby być lepiej?
  • Czy łatwo jest znaleźć zdrowe przekąski w pracy lub w jej pobliżu?
  • Czy jesteś w stanie robić przerwy, aby zintegrować ruch fizyczny w ciągu dnia?
  • Jaki rodzaj aktywności fizycznej zachęciłby Cię do większego ruchu w pracy?

Czy jest miejsce, do którego możesz się udać, aby oczyścić głowę i odpocząć, kiedy tego potrzebujesz?


1. Wymyśl plan

Następnie skorzystaj z informacji zebranych w ankiecie i opracuj plan dobrego samopoczucia, który będzie dla Ciebie odpowiedni i który Twoim zdaniem zostanie przyjęty przez Twoich pracowników. Pamiętaj, że możesz zacząć od małych rzeczy. Na przykład możesz zrobić coś takiego, jak oferowanie zdrowszych przekąsek w lodówce w pokoju socjalnym lub kupowanie butelek wody dla wszystkich swoich pracowników.

Jeśli chcesz stworzyć program motywacyjny, który wprowadzi do miksu pewną konkurencję, ponownie zacznij od małych. Rozdawaj krokomierze i rozwijaj zespoły. Zobacz, który zespół może zdobyć najwięcej kroków w ciągu tygodnia, aby zdobyć nagrodę.

Przenosząc sprawy na wyższy poziom, rozważ zainwestowanie w zajęcia wellness dla swoich pracowników. Zajęcia korporacyjne jogi lub pilatesu, kursy medytacji i inne programy edukacyjne to świetny sposób na zachęcenie ludzi do ruchu i motywacji.

2. Edukuj i uruchamiaj swój plan

Teraz gdy masz już gotowy plan, ujawnij go swoim pracownikom, aby wiedzieli, czego się spodziewać. Upewnij się, że Twoi pracownicy mogą zadawać pytania, gdy mają je, aby parametry i opcje dostępne w stworzonym przez Ciebie programie odnowy biologicznej były jasne i dobrze zdefiniowane.

3. Ankieta i ocena planu przez pracowników

Po wdrożeniu programu podstawowego skontaktuj się z pracownikami i zobacz, co myślą. Utwórz kolejną ankietę lub zorganizuj ogólnofirmowe spotkanie, na którym pracownicy mogą wyrazić swoje opinie. Stamtąd możesz wrócić do deski kreślarskiej i zapisać lub usunąć niektóre, lub wszystkie dotychczasowe kroki, dodając dodatkowe programy i zachęty, gdy potrzeba staje się widoczna.


Porady dotyczące dobrego samopoczucia w pracy dla pracowników

1. Szukając pracy, szukaj pracodawców, którzy skupiają się na dobrym samopoczuciu.

Jeśli jesteś teraz między pracą, poszukaj pracodawcy, który skupi się na dobrym samopoczuciu w miejscu pracy, oferując korporacyjny program wellness. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej pamiętaj, że pytanie o programy i zachęty dotyczące zdrowia i dobrego samopoczucia jest całkowicie dopuszczalne. Pracodawcy wiedzą, że jest to coś, czego szukają wysokiej jakości pracownicy i będą chcieli pokazać, że jest to obszar, który podkreślają.

2. Skorzystaj z wszelkich korporacyjnych programów lub zachęt, jakie oferuje Twoje miejsce pracy.

Obecnie rośnie liczba wdrażania korporacyjnych programów opieki społecznej, a wielu pracodawców otrzymało informację, że pracownicy chcą skupić się na ogólnym zdrowiu i dobrym samopoczuciu. Mimo to wielu pracowników nie korzysta z przedstawionych im możliwości, zwłaszcza z programów wellness dla pracowników.

Jeśli Twój pracodawca oferuje pracownikowi program odnowy biologicznej lub jakąkolwiek zachętę do uczestniczenia w zdrowszych nawykach, skorzystaj z niego. Jeśli nie jesteś świadomy takich możliwości, być może będziesz musiał trochę kopać. Porozmawiaj z przedstawicielem działu kadr, aby sprawdzić, czy coś jest dostępne. Takie zachęty mogą być oferowane bezpośrednio przez Twojego pracodawcę lub zakład ubezpieczeń zdrowotnych w Twoim miejscu pracy.

3. Korzystaj z przerw i urlopów, które zostały Ci dane.

Wytyczne rządowe wymagają, aby wszyscy pracownicy otrzymywali minimalną liczbę przerw, ustaloną ilość czasu na lunch i określoną liczbę dni urlopu. Mimo to wielu pracowników nie korzysta z tych przerw i odpoczynku. Często zdarza się, że pracownicy przepracowują swoje lunche, odkładają przerwy i zbierają dni urlopu, z których nigdy nie korzystają.

Codzienne przerwy i regularne wakacje są integralną częścią zdrowego stylu życia. Wszyscy potrzebujemy przerw i odpoczynku od pracy umysłowej i fizycznej, którą wykonujemy w pracy.

Co więcej, jeśli starasz się zachować konkurencyjność – czy to ze swoimi współpracownikami, czy innymi działami lub firmami – pamiętaj, że odpoczynki i przerwy pomagają ci zbudować wytrzymałość, aby wrócić ostrzej i lepiej wykonywać swoją pracę. W ten sposób robienie sobie przerw czyni cię lepszym w pracy niż ktoś, kto przedziera się i nigdy nie bierze wolnego.

4. Przynieś swój posiłek z domu.

Przyniesienie obiadu z domu nie tylko jest mądrą decyzją, jeśli chcesz zaoszczędzić pieniądze, ale także zachęca do zdrowszych nawyków żywieniowych. Codzienne spożywanie posiłków może kosztować średnio od 150 do 300 złotych tygodniowo. I odwrotnie, zabranie lunchu w torebce z domu jest znacznie tańsze i umożliwia przygotowanie posiłku w celu uzyskania zdrowszej diety.


Dobre praktyki w miejscu pracy: najlepsze praktyki

Przyjrzymy się bliżej niektórym z oferowanych obecnie praktyk dobrostanu korporacyjnego, z których oboje możecie i powinniście skorzystać, gdy tylko jest to możliwe. Zapewnia to optymalne zdrowie psychiczne i fizyczne oraz lepszą kulturę pracy.

Skupienie w pracy

Skupienie to praktyka pozostawania w chwili obecnej, niezalegania w przeszłości lub przyszłości i niepozwalania umysłowi na rozmyślanie o zmartwieniach, lub niepokojach. Skupienie polega na skupieniu się na tu i teraz, oddechu, bicie serca, świeżym powietrzu na policzku, odgłosie tykającego zegara, smaku filiżanki ciepłej kawy.

Zawsze są sposoby, aby być bardziej uważnym w pracy.

Zacznij od nauki zwalniania w pracy. Często jesteśmy zdenerwowani i zestresowani, kiedy piszemy e-maile, odpowiadamy na wiadomości, odbieramy telefony i próbujemy wykonać większość naszej pracy w gorączce szalonej aktywności. Staraj się robić jedną rzecz na raz. Przeciwieństwem skupienia jest wielozadaniowość.

Następnie ustaw dla siebie uważne przypomnienia. Na przykład, jeśli chcesz być bardziej uważny w swoim codziennym życiu zawodowym, możesz ustawić alarmy na cały dzień, aby przypominać sobie o pozostawaniu w chwili obecnej. Albo, jak sugeruje działacz na rzecz pokoju i buddyjski mnich Thich Nhat Hanh, nie musisz pozwolić, aby telefon był uciążliwy i tyranizował Cię za każdym razem, gdy dzwoni. Zamiast tego uczyń z niego narzędzie skupienia.

Thich Nhat Hanh mówi: „Następnym razem, gdy telefon zadzwoni, użyj go jako przypomnienia, aby być uważnym. Pozostań dokładnie tam, gdzie jesteś i bądź świadomy swojego oddechu: Wdech uspokajam swoje ciało. Wydychając powietrze, uśmiecham się. Kiedy telefon zadzwoni po raz drugi, oddychaj ponownie… kontynuuj ćwiczenie oddychania, a następnie podnieś słuchawkę”.


Joga korporacyjna

Joga korporacyjna czy joga w miejscu pracy staje się coraz bardziej powszechna. Ten rodzaj jogi odbywa się w miejscu pracy w ciągu dnia pracy. W większości przypadków osoby fizyczne mogą zdecydować się na część lub cały czas, gdy oferowane są korporacyjne zajęcia jogi.

Aby ułatwić korporacyjny program jogi w Twojej firmie, musisz mieć przestrzeń, w której można ćwiczyć jogę, i musisz zatrudnić korporacyjnego instruktora jogi, który może prowadzić zajęcia w sposób regularny lub jednorazowy. Upewnij się, że wszyscy pracownicy wiedzą, kiedy i gdzie odbędą się zajęcia jogi w biurze, aby mogli z wyprzedzeniem zaplanować swoją pracę i mieć odpowiednie ubrania.


Dlaczego joga korporacyjna?

Zajęcia z jogi korporacyjnej to idealny czas dla Twoich pracowników na nawiązanie więzi, relaks i kultywowanie jaśniejszego umysłu. Czas spędzony razem w spokojnym, uspokajającym otoczeniu może pomóc wszystkim połączyć się w wyjątkowy i zabawny sposób. Poprawi się komunikacja i na pewno jest to sposób na odstresowanie i dekompresję dla każdego. Po korporacyjnych zajęciach jogi każdy powinien czuć się odświeżony i gotowy do stawienia czoła dniu — naładowany energią i gotowy do wyjścia!


Korzyści z jogi korporacyjnej

Jogę w miejscu pracy lub jogę w biurze można wykonywać na wiele sposobów. Możesz zaprosić profesjonalnego instruktora jogi do przeprowadzenia jednorazowego wydarzenia jogi w pracy lub możesz mieć kogoś, kto przychodzi regularnie raz w tygodniu lub raz w miesiącu. Niektóre firmy zezwalają nawet na sesje jogi prowadzone przez pracowników.

Podobnie możesz zachęcać do praktyki jogi korporacyjnej również indywidualnie. Na przykład edukowanie pracowników w zakresie jogi na krześle lub jogi na biurku może być przydatne, gdy osoby chcą samodzielnie ćwiczyć określone pozy lub po prostu trochę się rozciągać. Twoje biurko, nawet w niewielkich przestrzeniach. Jogę na krześle można dosłownie wykonywać na krześle. Takie pozy i ćwiczenia obejmują:

  • Krzesło Twist
  • Rozciągnij otwartą klatkę piersiową
  • Rolki barkowe do przodu i do tyłu

Lepsze nawyki żywieniowe w pracy

Kiedy jesteśmy nadmiernie niespokojni lub zestresowani, mamy tendencję do spożywania pokarmów, które są dla nas złe. Dla niektórych jest to nerwowy przymus. Często jedzenie fast foodów, takich jak chipsy, ciasteczka i lody, jest sposobem na uspokojenie niepokoju lub dobre samopoczucie, gdy inaczej czujemy się źle. Ponieważ miejsce pracy często może powodować stres i niepokój, nic dziwnego, że zachowania związane z jedzeniem w pracy zwykle nie są zbyt zdrowe.

Jak wspomniano wcześniej, większość ludzi spożywa co najmniej jedną trzecią wszystkich posiłków w pracy. W związku z tym korzystne może być nauczenie się, jak lepiej jeść podczas pracy. Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest rozpoczęcie przynoszenia lunchu do pracy zamiast codziennego jedzenia poza domem. Oto kilka innych wskazówek:

  • Zawsze miej przy sobie butelkę wody. Czasami, kiedy myślisz, że jesteś głodny, naprawdę jesteś spragniony. Upewnij się, że jesteś nawodniony
  • Jeść śniadanie. Pożywny i sycący posiłek z samego rana to najlepszy sposób na dostarczenie organizmowi energii, której potrzebuje na cały dzień
  • Staraj się nie podjadać przez cały dzień. Lub, jeśli robisz przekąskę, staraj się, aby posiłki były jak najzdrowsze. Spróbuj warzyw i dipów, jabłek i masła orzechowego, hummusu i pełnoziarnistych chipsów pita lub kawałka owocu
  • Ogranicz swoją kofeinę. Kofeina niekoniecznie jest dla ciebie szkodliwa, ale zbyt wiele filiżanek kawy dziennie może sprawić, że poczujesz się zmęczony i oszołomiony. Staraj się wypijać maksymalnie dwie filiżanki lub zmniejsz ilość kofeiny, dodając po południu do mieszanki trochę kawy bezkofeinowej

Włączenie aktywności fizycznej do dnia pracy

Wdrożenie harmonogramu jogi w biurze do swojego dnia pracy to świetne miejsce na rozpoczęcie, aby zachęcić do większego ruchu. Inne pomysły na zwiększenie codziennej aktywności fizycznej obejmują:

  • Spotkania pieszeSpotkania piesze to te, które odbywają się, gdy Ty i inni spacerujecie na świeżym powietrzu. Spotkania spacerowe ułatwiają aktywność fizyczną, a także pozwalają wyjść na świeże powietrze. Te same cele można osiągnąć na spotkaniu spacerowym, jak podczas regularnego spotkania w biurze firmy lub sali konferencyjnej, co stanowi doskonały dodatek do programów odnowy biologicznej w miejscu pracy.
  • Przerwa na spacerZrób sobie przerwę przez cały dzień. Zamiast siedzieć, wstań i chodź. Nawet jeśli wystarczy pięć minut na wypicie szklanki wody lub przekąski z pokoju socjalnego, ta niewielka ilość aktywności pobudzi krążenie krwi i rozgrzeje mięśnie.
  • Stojąc lub chodząc, zamiast siedziećJeśli to możliwe, staraj się stać, zamiast siedzieć. Inwestycja w biurko na stojąco to z pewnością jedna opcja, ale możesz też po prostu stać przy przeglądaniu dokumentów, rozmawiając ze współpracownikiem lub rozmawiając przez telefon. Poprawi to krążenie i spali więcej kalorii.

Praca zdalna

W tych trudnych czasach coraz więcej firm zaczęło przestawiać się na wirtualne miejsce pracy, umożliwiając swoim pracownikom pracę zdalną z domu. Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, niezbędne jest zapewnienie dobrego samopoczucia w miejscu pracy.

Pracując zdalnie, tracisz kulturę miejsca pracy i codzienne interakcje społeczne, które masz ze współpracownikami. Coś, czego potrzebuje każdy człowiek. Praca w domu jest trudna do zastąpienia tej kultury miejsca pracy, nawet jeśli prowadzisz powtarzające się rozmowy wideo za pomocą programów takich jak zoom, skype i inne aplikacje.

Nadaje to zupełnie nowy wymiar profesjonalizmowi w miejscu pracy, ponieważ musisz zachować zarówno uczciwość, jak i samodyscyplinę, aby zapewnić wysoki poziom profesjonalizmu w miejscu pracy, pomimo pracy w domu.

Praca w domu ma swoje wzloty i upadki. Możesz uniknąć toksycznego środowiska pracy, dystansując się od toksycznego elementu. Ale teraz masz do czynienia z zupełnie nowym środowiskiem pracy i nowym zestawem wyzwań, do których przyzwyczajenie się zajmie trochę czasu.


Komunikacja w miejscu pracy

Jak wspomniano, praca zdalna wiąże się z własnymi zestawami wyzwań, a jednym z nich jest komunikacja w miejscu pracy. Wcześniej, gdy czegoś potrzebowałeś, mogłeś po prostu odwrócić się lub podejść do biurka kolegi i omówić sprawę od czasu do czasu.

Teraz musisz dotrzeć do metody, którą firma wybrała jako podstawowe narzędzie komunikacji w miejscu pracy. Twój kolega może nie być przy komputerze w momencie wysyłania pytań, ponieważ mógł odejść na chwilę.

Te małe rzeczy mogą powodować stres i niepokój, gdy nie możesz uzyskać odpowiedzi na swoje pytania. To, o czym musisz pamiętać, to to, że są to rzeczy, na które nie masz kontroli i nie powinieneś się tym przejmować. Nie zapominaj, że szacunek w miejscu pracy, zwłaszcza teraz, jest najważniejszy, ponieważ wszyscy radzimy sobie z sytuacjami na różne sposoby.

Szacunek w miejscu pracy zawsze był i zawsze będzie kamieniem węgielnym w traktowaniu współpracowników, ale empatia w tym momencie i okazywanie szacunku nigdy nie były bardziej krytyczne.

Jeśli nadal będziesz się zestresować, użyj jednej z wielu dostępnych technik oddychania, aby złagodzić część stresu i niepokoju. Oddech kwadratowy jest doskonałym przykładem takiej metody.


Etyka w miejscu pracy i dobre samopoczucie

Pomimo pracy zdalnej nadal istnieją pewne zasady etyczne w miejscu pracy, których musisz przestrzegać zarówno jako pracownik, jak i pracodawca. Wdrożenie korporacyjnego programu dobrego samopoczucia nigdy nie było bardziej krytyczne dla zapewnienia bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia w miejscu pracy, ale także zdrowia psychicznego pracownika w miejscu pracy.

Te stresujące czasy będą obciążać nawet najbardziej odpornego na stres pracownika, a zapewnienie dobrego zdrowia psychicznego w miejscu pracy powinno być jednym z głównych czynników, na których skupia się Twój pracodawca.

Program zdrowia pracowników i zdrowie pracowników mają kluczowe znaczenie dla każdej firmy, która chce przetrwać, ale także zapewnić swoim pracownikom zadowolenie, motywację i produktywność.

Ponieważ coraz więcej osób pracuje zdalnie lub w domu, cyfrowe programy zdrowotne dla pracowników stają się coraz bardziej dostępne. Jeśli Twoja firma Ci tego nie zaoferowała, koniecznie zapytaj o to.

Praca zdalna ma swoje żniwo, a aby zachować zdrową równowagę, powinieneś wziąć udział w czymś, co sprawi, że twoje ciało i umysł będą aktywne. Może to być pilates online lub joga, odprężające sesje umysłu lub uczenie się różnych ćwiczeń oddechowych. W najlepszym interesie pracodawcy jest poprawa samopoczucia i samopoczucia pracowników.

Powinno to być już opcja w miejscu pracy, jeśli nie, porozmawiaj ze swoim przełożonym i zapytaj, czy jest to dostępna opcja dla Ciebie.


Kultura w miejscu pracy

Firmy stoją przed wyzwaniem, jeśli chodzi o kulturę miejsca pracy, ponieważ tak wielu ich pracowników pracuje zdalnie. Dla nich oferowanie pracownikom programu dobrego samopoczucia jest jednym ze sposobów zapewnienia, że kultura miejsca pracy pozostanie priorytetem. Ale także zapewnienie dobrego samopoczucia swoich pracowników dzięki temu programowi wellness dla pracowników.

Zwłaszcza jeśli chodzi o zdrowie psychiczne w miejscu pracy, ze względu na brak interakcji społecznych, które zwykle mamy. Nawet jeśli zdrowie fizyczne jest nadal istotnym czynnikiem w programach odnowy biologicznej w miejscu pracy, nie należy zapominać o zdrowiu psychicznym w miejscu pracy.

Sprawy zostały wywrócone do góry nogami, a ich wpływ na jednostkę różni się w zależności od osoby. Jeśli czujesz, że sytuacja ma na Ciebie wpływ, nie bój się o tym mówić. Skontaktuj się ze swoim menedżerem lub działem HR. Sesje relaksacyjne mogą być doskonałym narzędziem, które pomoże ci poradzić sobie z tym, co się dzieje.

Skorzystaj z dobrodziejstw zdrowotnych, jakie oferuje Twoja firma, zwłaszcza pracując w domu. Są one po to, abyś poczuł się lepiej, bardziej cieszył się pracą i, oczywiście, poprawił produktywność.


Nie gwarantuje to, że wdrożenie programu wellness w miejscu pracy przyniesie znaczące rezultaty. Istnieją jednak kroki, które zarówno pracodawcy, jak i pracownicy mogą podjąć, aby zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu.


Lepsze życie dzięki dobremu samopoczuciu w pracy

Dobre samopoczucie w miejscu pracy jest obecnie filarem sukcesu organizacyjnego i kultury korporacyjnej.

Kultywowanie środowiska pracy opartego na dobrym samopoczuciu przyniesie korzyści zarówno Tobie, jak i Twoim pracownikom. Zamiast być świadkiem niezdrowych nawyków w miejscu pracy i nic nie robić, pracodawcy mogą podjąć działania i poprawić swoje środowisko pracy, aby promować lepsze życie.

Podobnie sami pracownicy mogą działać, aby poprawić swoje zachowanie w pracy – pakując lunch z domu, chodząc na spacery w czasie przerwy lub znajdując chwile w ciągu dnia na medytację, lub jogę. Wreszcie, dla tych, którzy są naprawdę zmotywowani ideą promowania dobrego samopoczucia w pracy, możliwa kariera w dobrym zdrowiu w miejscu pracy może być tylko biletem.

Ostatnią ważną kwestią, o której należy pamiętać, jest to, że dobre samopoczucie w miejscu pracy nie musi być przytłaczające i monumentalne w odniesieniu do zakresu zmian. Nawet jeśli po prostu zaszczepisz kilka zmian – nawet jedną – w celu zwiększenia promocji zdrowia i dobrego samopoczucia, jest to doskonałe miejsce na rozpoczęcie.